Humöret är som vädret, gråmulet och trist

Allt det där man hinner fundera på under en tågresa genom ett gråmulet Sverige medan tåget stannar vid diverse små metropoler. I högtalarna ekar "nästa station: Tobo, Tobo" och man försöker glädjas ut att pratkvarnarna förhoppningsvis kliver av i Tierp.Tåget saktar ännu en gång in men personerna bredvid mig sitter kvar och pratar alldeles för glatt för att det ska vara måndag.
Ett litet hopp tänds på måndagseftermiddagen när jag inser att det kanske kan finnas någon fin kille att spana på. Hoppfullt ser jag mig omkring för att sedan komma till insikten om att det är mestadels medelålders kvinnor i tågvagnen. Åter till att se ut genom fönstret på att granarna som passar i snölandskapet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0