Berlin!!

Hade en fantastisk vecka i Berlin, precis vad jag behövde! sjungit Taizé sånger, gått på mässor, Bodyshop-workshop, turistat, fikat, ätit konservburk, suttit på kallt golv, skrattat, dansat, korvfestat, åkt tåg.
Under den första tiden bodde jag hos en familj i Falkensee där även värdförsamlingen låg. Träffade även en massa andra trevliga Falkenseesvenskar där! Nyårsaftonen innehöll champagne, posetivspelande, dansande runt granen(kyrkan/stol), allsång och umgänge med fantastiska människor! :)

Efter mötet drog jag och Valbobrudarna vidare in mot de centralare delarna för att leta på  våratvandrarhem som förövrigt var över förväntan förutom några män från Brasilen som snarkade... Så de sista dagarna blev det mer fika, turistande, shopping,


Huset där min värdfamilj bodde


Brandenburge Tor


Nyårsmiddagen ;)


Berlinmuren och East side Gallery


Berliner Dome


Fika på Mc Café

Och såklart som alltid så har man direkt efter resan genast mersmak av att resa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0