Surströmmingsfest

Känner mig bra vet man att jag verkligen prioriterar traditioner, mamma blir nästan lite trött på mig ibland för att jag gör det. Hur som så var jag på Surtrömmingsfest för några veckor sedan i Gåsholma, den lilla byn vid norrlandskusten där familjen har sommarstuga. Jag har nästan gått på varje surströmingsfest, oftast utan mamma och pappa eftersom de inte förstår sig på det, så jag och den resterande släkten brukar gå.
 

Så en surströmmingsfest a la Gåsholma, nästan alltid densamma och nästan altid samma personer som är där, men det är det som har sin charm tycker jag, en tradition!

Surströmmingslukt(stank snarare)
Lotter, faktiskt vinst detta år!
En och annan snaps och någon visa
Dans på dansbanan inpå småtimmarna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0